## PLEASE TAKE NOTE###
Di bawah adalah Penerangan Status MNP.
SP10 - NEW NRIC ADALAH SALAH:
Tukar pemilikan atau mengemaskini dan membetulkan butir-butir Pengenalan.
SP11 - KP LAMA ADALAH SALAH:
Tukar pemilikan atau mengemaskini dan membetulkan butir-butir Pengenalan.
SP12 - POLIS / TENTERA ID ADALAH SALAH:
Tukar pemilikan atau mengemaskini dan membetulkan butir-butir Pengenalan.
SP13 - BILANGAN PASPORT ADALAH SALAH:
Tukar pemilikan atau mengemaskini dan membetulkan butir-butir Pengenalan.
SP30 - PENDAFTARAN SYARIKAT ADALAH SALAH:
Tukar pemilikan atau mengemaskini dan membetulkan butir-butir Pengenalan.
SP31 - NOMBOR AKAUN ADALAH SALAH:
Tukar pemilikan atau mengemaskini dan membetulkan butir-butir Pengenalan.
SP51 - TIDAK MEMENUHI KEWAJIPAN KONTRAK:
Perlu menunggu atau membatalkan kontrak yang sedia ada. Menyelesaikan semua obligasi kontrak dengan penyedia perkhidmatan sedia ada bagi pembatalan itu.
SP52 - AKAUN HUTANG TERTUNGGAK / BAD:
Pastikan tiada bayaran tertunggak / rang undang-undang yang belum selesai dengan pembekal perkhidmatan semasa.
SP54 - BEBERAPA / SEMUA NOMBOR bukan milik penderma:
Tukar dan membetulkan dengan tepat nama daripada pembekal perkhidmatan rangkaian (penderma).
SP55 - BEBERAPA / SEMUA NOMBOR TIDAK DALAM PERKHIDMATAN:
Pastikan nombor telefon bimbit adalah sah, yang berkaitan / aktif dan masih dalam tempoh sah topup (boleh panggil dan SMS) - mendapat sekurang-kurangnya minimum RM1.00 airtime kredit.
SP56 - NOMBOR UTAMA MEMPUNYAI TAMBAHAN GARIS (S) YANG PERLU dialihkan:
Pengetua Pemilik talian (utama) perlu untuk memisahkan talian tambahan (akaun individu - membuat akaun talian tambahan sebagai garis pemegang akaun utama).
SP57 - NUMBER MEMPUNYAI TAMBAHAN NOMBOR UTAMA YANG PERLU dialihkan:
Pemegang talian tambahan perlu untuk memisahkan talian utama (akaun individu - membuat akaun talian tambahan sebagai garis pemegang akaun utama).
SP58 - BEBERAPA / SEMUA NOMBOR bukan kepunyaan PRINSIP ATAU SYARIKAT:
Pelanggan tambahan perlu mendaftar semula / menjadikannya sebagai pokok (utama) pelanggan atau pelanggan individu.
SP59 - MELEBIHI HAD KREDIT:
Pastikan penggunaan perkhidmatan yang sedia ada tidak melebihi had kredit yang ditetapkan oleh perkhidmatan rangkaian pembekal / syarikat telekomunikasi semasa (penderma).
SP61 - NOMBOR PELANGGAN ADALAH dihentikan sementara:
Semak status dengan pembekal perkhidmatan semasa, pastikan nombor mudah alih adalah aktif yang berkaitan, masih dalam tempoh sah topup / - mendapat sekurang-kurangnya kredit masa siaran min RM1.
SP71 - Pengguna TIDAK / LAMBAT membalas sms pengesahan port out daripada donor asal.
Mohon Re-submit semula permohonan MNP tersebut dan pastikan user membalas sms pengesahan port out dengan kadar segera.
SP72 - Pegguna menjawab TIDAK/NO kepada SMS Pengesahan/notification daripada donor asal.
Mohon buat semakan semula dgn pengguna dan resubmit semula.
Langgan:
Catat Ulasan (Atom)
-
Senarai Nama2 TUKANG URUT Di (TERENGGANU) Terima kasih Dah Tahniah Sape Yg Buat Senarai Ni... 1) Encik Mad Ali Kampung Paya Res...
-
☑️ Amik telefon picit nombor 03-516 13228. Telefon kilang gardenia dan mintak lah nak cakap dengan Puan Farah. Jangan kedekut cr...
-
(Semua cerita aku ini berdasarkan kisah benar yang berlaku pada diri aku sendiri, atau kawan-kawan rapat terdekat. Ia berlaku se...
Tiada ulasan:
Catat Ulasan